Här finns tips hur du lyckas med logotyp, webbdesign och webbstrategi!

Argonova Systems är en reklambyrå / webbyrå i Borås och på denna sida berättar vi några saker vi tror kan hjälpa dig när det gäller branding/marknadsföring. Vi har flera hundra kunder inom vårt verksamhetsområde och på vår hemsida hittar du också ett erbjudande till dig som ska starta eget företag. Läs mer om vårt erbjudande till dig som ska starta eget företag.

Tankar kring Logotyp / Grafisk profil:

En logotyp skall inte bara vara snygg att titta på, den ska också vara gångbar och fungera i alla möjliga sammanhang, vara tydlig i färg och svartvitt, i små och stora format samt vara lätt att trycka på olika material och föremål. Ledord är ofta stilren, enkel, förtroende, kvalitet osv.

Din logotyp blir en värdefull tillgång. Många varumärken värderas idag till stora summor, för deras förmåga att locka nya kunder, generera intäkter och stärka kundlojaliteten. Därför är det viktigt att din logotyp är professionell och fungerande från början, eftersom det kan kräva stora ekonomiska insatser från dig att byta en existerande företagsprofil – skyltar, visitkort, bildekaler, webbdesign m.m.

En grafisk profil används ju för återkommande kommunikation med kunder och det är ju självklart extremt viktigt att göra bästa möjliga intryck och bli ihågkommen på ett positivt sätt. (Man vill ju inte uppfattas som amatörmässig eller som snål, därför att man inte har ett professionellt material.) Läs mer om logotyp och grafisk profil.

Webbdesign & Hemsida...

Idag är webbplatsen, eller hemsidan, lika självklar för företag som att ha ett telefonabonnemang. Men den är mycket mer än så. För många företag har webbplatsen en nyckelroll i affärsverksamheten. Av det skälet menar vi att man bör undvika mallbaserad webbdesign, istället bör man med utgångspunkt från logotypen ta fram en unik skräddarsydd webbdesign till sin hemsida. Det kan kosta lite mer, men med rätt leverantör kan man åstadkomma ett bra resultat till bra pris.

Det är också viktigt att uppdatera sin hemsida, det lönar sig att ha ett enkelt och användarvänligt publiceringsverktyg så du själv kan göra mindre uppdateringar. Hemsidor (såväl nya som gamla) tjänar på att man ofta uppdaterar innehållet. Både människor och sökmotorer är extra intresserade av hemsidor med färskt innehåll - håll din hemsida färsk! Läs mer om publiceringsverktyg (CMS).

Framgångsrik Webbstrategi – Att lyckas på nätet!

Att lyckas på Internet är inte lätt! Det är svårare än vad många verkar inse. Som för alla verksamheter måste man kunna tillföra något som kunden har nytta av, och man måste lyckas övertyga kunden om detta.

Det vanligaste som många verkar förbise är de resurser som krävs för att få besökare. Det måste inte nödvändigtvis vara annonskampanjer man betalar för, många gånger kommer man långt genom att publicera sig själv i olika sammanhang. Att jobba med sökmotoroptimering är för de flesta hemsidor mycket kostnadseffektivt. Att inte satsa resurser på detta är som att köpa en fin ny bil och sedan snåla på bensinen, man kommer ingenstans! Läs mer om Sökmotoroptimering.

Generellt kan man se 3 delar som bör ingå för att lyckas på nätet: 1. Resurser för att få trafik. 2. God webbdesign. 3. Metoder för att få kontakt med besökaren.

När det gäller att få kontakt med besökaren finns ett enkelt tips: Använd dig av enkla intresseformulär i lämpliga sammanhang där man bara skriver i Namn + nummer och en skicka-knapp. Många kan intyga att det ger resultat.

Vårt erbjudande:

Argonova systems är en reklambyrå / webbyrå i Borås och vi är duktiga på dessa tjänster. Vi fungerar ofta som helhetsleverantör inom Design, Marknadsföring och Webbproduktion. Vårt mål är kundanpassade lösningar till bra pris, vi hjälper våra kunder lyckas på Internet. Du kan läsa mer på vår hemsida om oss som webbyrå, webbdesign och webbstrategi.

På vår hemsida har vi också tagit fram konkreta guider för framtagning av logotyp och hemsida:

Länk Logotypguiden

Länk Hemsidesguiden