Personalförsäkringar
Personalförsäkringar är ett samlingsnamn för olika typer av försäkringar för företagets personal.
Den här artikeln handlar om personalförsäkringar och tar 3-5 minuter att läsa.
Läs även om:
Exempel på personalförsäkringar
Exempel på personalförsäkringar är
sjukförsäkring, olycksfallsförsäkring, pensionsförsäkring, livförsäkring etc.
Dessa försäkringar räknas som vanliga, oavsett om man har kollektivavtal eller inte.
Sedan går det naturligtvis att teckna andra försäkringar som täcker utöver dessa.
Kontakta försäkringsrådgivare
Givetvis bör man som egenföretagare redan från början när man startar företaget tänka igenom vilka
typer av försäkringar man bör ha för sig och sina eventuella anställda. Det är lätt hänt att mycket
annat kommer i vägen när ett bolag är nystartat och som får till följd att försäkringsfrågor skjuts upp.
Är man osäker finns det ju t.ex. vissa försäkringsrådgivare som är mer insatta och kan ge svar på vilka försäkringar
som kan vara lämpliga just för det enskilda företaget.
Vi rekommenderar att en försäkringsrådgivare kontaktas då beslut om vilka företagsförsäkringar ett företag ska ha fattas.